vrijdag 26 juli 2013

In het zonnetje: Eressea Vergeet ME Niet glossy:

Lees alles over de Vergeet ME Niet glossy op:









Vergeet ME Niet glossy
Na een online inzage exemplaar op me-gids.net op 12 mei van dit jaar, is het vanaf vandaag ook mogelijk de “Vergeet ME Niet” glossy via bol.com te bestellen en hem dus als echt blad op jedeurmat te krijgen.

Hier vind je meer informatie!

http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_docs-viewpub-tid-2-pid-103.html

Er is zowel een zwart/wit exemplaar (met kleurencover) als een full color versie, die iets duurder is.
 

Door middel van enkele ontroerende patiëntengetuigenissen en columns (o.a. van Sonja Silva) geven wij een inkijkje in het leven van ME patiënten. De noodzaak voor een paradigmashift (van psychosociaal naar biomedisch ziektemodel) wordt benadrukt, alsmede het belang van het gebruik van de juiste naam en diagnostische criteria voor ME. Daarnaast vertelt Rob Arnoldus over stigmatisering rond ME, bespreekt Rob Wijbenga de totstandkoming van de CBO richtlijn en wordt de CGT/GET mythe ontkracht door Frank Twisk. Tevens wordt stilgestaan bij de laatste stand van de wetenschap, die de biomedische aard van deze ziekte onderstreept, maar helaas nog maar weinig in de dagelijkse gezondheidszorgpraktijk doordringt. Dat er mede hierdoor nog veel misgaat bij arbeidsongeschiktheidskeuringen, wordt door de Steungroep ME en Arbeidsongeschiktheid toegelicht. Ook is er aandacht voor twee belangrijke boeken over ME. Mirande de Rijke vertelt over haar ziekte, de totstandkoming van haar boek "Ik werd ziek, maar de wereld bleek mesjokke" en over het burgerinitiatief Groep ME-Denhaag dat zij is gestart. Kees Kooman beschrijft waarom een journalistiek boek ("Gebroken leven") over ME zo hard nodig is.


 

1 opmerking:

  1. Dankjewel voor al die zonnestralen ;) En de publiciteit!! Dit blad is echt het lezen waard, al zeg ik het zelf, dus iedereen: ga het massaal bestellen/downloaden en deel het uit!!

    BeantwoordenVerwijderen